Siden er under opbygning. Hvis det du søger ikke er her, er du meget velkommen til at ringe på telefon 96 48 70 00
Aktivering af kort
Har du modtaget et nyt Visa/Dankort eller Mastercard, skal du aktivere kortet hurtigst muligt. Aktiverer du ikke dit nye kort, vil det ophøre og eventuelle forsikringer falde væk.
Bærer kuverten præg af at have været åbnet, skal du ringe på telefon 70 23 11 66.
Aktivering af Mastercard
Aktivering af Visa/Dankort
Aktivering i din netbank
Ønsker du at aktivere kortet via netbank, er det vigtigt, at kortets ejer logger ind i sin egen netbank privat. Du kan altså ikke aktivere f.eks. din ægtefælles kort via din egen netbank.
Hvis du er erhvervskunde, kan du ikke selv aktivere kortet og skal derfor ringe til FasterOikos på telefon 96 48 70 00.
Design dit eget kort
Med et betalingskort hos FasterOikos har du mulighed for at sætte dit personlige præg på designet. Uanset om du vælger et Visa/Dankort eller Mastercard Debit, kan du designe det præcis, som du vil. Det er nemt og hurtigt at komme i gang – bare klik på knappen "Design dit eget kort" og følg vejledningen.
Gør dit kort personligt
Med vores designværktøj kan du uploade et billede, der gør dit kort unikt. Måske vil du have et billede af din familie, et smukt landskab eller din livret til madkortet. Mulighederne er mange, og vi gør det nemt for dig.
Vigtige retningslinjer for kortdesign
Der er nogle få retningslinjer, du skal være opmærksom på, når du selv designer dit kort. Det sikrer, at kortet både ser godt ud og overholder de nødvendige standarder:
Hos FasterOikos sørger vi for, at du nemt kan opdatere dit kortdesign, hvis du skulle ønske at skifte billedet senere.
Du skal være opmærksom på specifikke ting, når du skal modtage eller sende penge til/fra udlandet
Hvis du skal modtage betalinger fra udlandet, skal afsender bruge følgende oplysninger:
Dit IBAN-kontonummer finder du i din netbank under "Konti og posteringer" hvor du vælger "Kontovilkår".
Hvis du skal sende penge til udlandet, skal du bruge følgende oplysninger:
IBAN-kontonumre anvendes i EU - i resten af verden betegnes det som kontonummer.
Skriv kontohavers nøjagtige navn og adresse.
Hvis det ikke stemmer kan overførslen blive afvist, og eventuelle gebyrer vil blive opkrævet af den udenlandske bank.
Som tekst skrives det mest nødvendige og så lidt som muligt.
Swift/BIC-kode på beløbsmodtagers bank. Få også bankens navn, by og land.
Skal du ud at rejse?
Så kan du nemt og trygt bestille rejsevaluta til afhentning i en pakkeshop tæt på dig.
Vi samarbejder med Loomis, så du kan få leveret valuta næsten lige til døren.
Når du har bestilt din valuta, går der typisk 2-5 hverdage, før du kan hente pakken. Du får besked, når den er klar - og husk, at du skal vise ID for at få den udleveret.
Det koster kr. 49,95 i fast gebyr, uanset hvor meget valuta du bestiller. Prisen dækker både håndtering og levering.
Du kan købe valuta for mellem kr. 1.500,- og 6.000,- pr. gang, og du kan bestille én gang i løbet af 60 dage.
Beløbsgrænsen gælder pr. person, så flere i husstanden med MitID kan også bestille.
Loomis har ansvaret for din valuta, indtil du har den i hånden - så du er i trygge hænder hele vejen.